Key Account Management

Genomtänkt och framgångsrik hantering av nyckelkunder är affärskritiskt för de flesta företag.

Nyckelkunderna måste prioriteras inte bara av säljavdelningen, utan av hela företaget (ledningen, kundtjänst, produktenheterna, supportorganisationen m.fl.).

Vilka är era nyckelkunder? Hur bearbetar ni dem? Hur säkrar ni att ni behåller dem och hur ökar ni försäljningsvolymen?

Vi hjälper dig att skapa en struktur och fokus på Key Account Management genom att:

  • Samtliga inblandade förstår hur de arbetar med sina nyckelkunder
  • Säkerställa mål och lednings-, kommunikations- och coachningsstrukturer inom ramen för en effektiv nyckelkundsbearbetning
  • Stötta Key Account Managers i att ta fram skarpa Accountplaner
  • Se till att det finns väl fungerande Account team, där samtliga medlemmar har tydligt ansvar, mål och befogenheter
  • Key Account teamet arbetar som en ”ledningsgrupp” för kunden och är alltid uppdaterade på alla diskussioner som pågår med kunden

En korrekt hantering av nyckelkunder leder till ett strategiskt partnerskap. Det ger båda parter möjlighet att kunna initiera utveckling i den andres verksamhet, vilket är en betydande styrka i samarbetet.

« Tillbaka