Utbildningen vänder sig till dig som har kontinuerliga kundkontakter. Du har antingen ett kund- eller affärsansvar idag eller kommer att ha det i framtiden. Du kan både vara ny i din affärsroll eller mer erfaren och vill uppdatera och stärka din försäljningsmetodik.
Utbildningen består av två dagar samt individuell coachning.
Målet med utbildningen är att du får en sälj- och affärsteoretisk plattform anpassad till dagens köpbeteenden och digitalt informationsdrivna beslutsprocesser.
Du kommer att få de konkreta verktygen och metoderna som behövs för att initiera och utveckla starka affärsrelationer.
Utbildningens innehåll:
Dag 1
- Framtidens försäljning
- Säljarbetets resultatfaktorer
- Effektiv kund- och prospektsegmentering
- Målstyrning, planering och personlig
effektivitet - Säljprocessen och kundens beslutsprocess
- Val av rätt säljstrategi
- Maktbasbearbetning och Sales Account Planning
- Säljpsykologi och personprofilanalys
Dag 2
- Relationsresan – att strukturerat bygga långsiktiga kundrelationer
- Kontakt- och bearbetningsstrategier
- Social selling – strategi och taktik
- Kundmötet
- Behovsteori
- Argumentationsteori
- Invändnings- och avslutsteori
- Hur man driver ett framgångsrikt kundmöte digitalt