Toppsäljare har fyra egenskaper gemensamt, varav den mest signifikanta är ett strukturerat säljarbete.
En undersökning publicerad av Harvard Business Review och Nick Hedges, visar att ett företags toppsäljare (de 20 % som alltid överträffar sina mål) har fyra egenskaper gemensamt, varav den mest signifikanta är ett strukturerat säljarbete.
En systematisk säljprocess gör stor skillnad, i allt från leadshantering till pipe-line aktiviteter. Systematik och struktur är också något som vi på Xplan alltid sett hos de högpresterande affärsansvariga vi mött genom åren.
En central del i detta systematiska arbete är det vi på Xplan kallar för Relationsresan, ladda gärna ner vårt white-paper: Relationsresan – att strukturerat bygga relationer och skapa affärer
Det som i övrigt skiljer de högpresterande säljarna från de övriga är: de sätter höga mål, de väljer företag där de kan bli rikligt belönade och där de känner stort förtroende för sitt företag och dess ledarskap. Läs mer på:
Anders Garberg