
Förhandlingsteknik
En viktig faktor inom förhandlingsteknik är att skapa en långsiktig kundrelation och att uppnå en ”vinna/vinna-situation” i förhandlingarna. Om detta inte uppnås kommer någon av parterna att känna sig missgynnad, vilket på sikt påverkar relationen negativt.
Inom förhandlingsteknik ger vi dig verktyg för att bli bättre på att:
Påbörja en förhandling i rätt fas i säljcykeln
Definiera förhandlingsrummet
Skapa en värdebaserad förhandling
Driva förhandlingen framåt
Hantera krav och motprestationer
Detta gör att:
Du skapar en vinna/vinna-situation som bidrar positivt till kundrelationen
Förhandlingsteamet går in i en förhandling bättre förberedda
Möjligheterna att leverera enligt förväntade kundkrav ökar
Aktuellt: Öppen utbildning i affärsförhandling och förhandlingsteknik
Nästa utbildningstillfälle är den 24 -25 maj 2023