Hög servicegrad
Säljande beteende och attityder.
- Start
- >
- Kompetensområden
- >
- Hög servicegrad
NÅ HÖGT UPPSATTA MÅL
Att sälja är att skapa goda relationer
Att sälja är att skapa goda relationer mellan säljare och köpare, där man i varje möte med kunden levererar en god service i form av rätt attityd och ett säljande beteende.
Detta borde vara en självklarhet för varje medarbetare med kundkontakter. Tyvärr så ser vi i stort sett dagligen exempel på det motsatta. Många medarbetare har ingen träning av att hantera kontakter på ett professionellt sätt.
Det är viktigt att alla känner sig trygga i den dagliga kundkontakten. Att kunna, vilja, orka och våga leverera den service som kunden förväntar sig. Detta kräver en organisation som stimuleras av att arbeta i team och som sporrar varandra till att nå högt uppsatta mål.
Vi hjälper dig att utveckla era sälj- och affärsenheter genom att:
- Skapa motiverade team som utnyttjar individens och gruppens resurser på bästa sätt
- Säkerställa att ledningen stimulerar och förstärker ett säljande beteende
- Stärka gruppens säljtekniska färdighet
- Öka gruppens förmåga att förhandla och hantera kritiska situationer (missnöjda kunder, reklamationer mm)