Personlig effektivitet och planering
En av de viktigare framgångsfaktorerna är förmågan att ”ta befälet” över sin tid.
- Start
- >
- Kompetensområden
- >
- Personlig effektivitet
FOKUS PÅ RÄTT AKTIVITETER
Ta bättre kontroll över din tid
Många upplever sig själva som effektiva eftersom all tid fylls med aktiviteter, dock allt för ofta händelsestyrda sådana. Det är dock skillnad mellan att vara effektiv och produktiv. Många gånger stödjer inte heller aktiviteterna de övergripande målen och stjäl därför tid och fokus från dessa.
Vi hjälper dig att använda tiden mer effektivt genom att:
- Arbeta med målstyrning
- Utifrån prioriterade mål göra en planläggning av stödjande aktiviteter
- Se till att allokera tid för genomförande av dessa aktiviteter
- Koncentrera återkommande aktiviteter till bestämda tidpunkter, i stället för att sprida ut dem
- Arbeta med dina planeringsverktyg på ett effektivt sätt
- Säkerställa att du arbetar med delegering och uppföljning
- Träna dig i möteseffektivitet