Säljutbildningen vänder sig till dig som har kontinuerliga kundkontakter. Du har antingen ett kund- eller affärsansvar idag eller kommer att ha det i framtiden. Du kan både vara ny i din affärsroll eller mer erfaren och vill uppdatera och stärka din försäljningsmetodik.
Målgruppen är du som arbetar som Säljare, Kundansvarig, Säljchef, Entreprenör och Egen företagare, Marknadsansvarig, Specialist i icke säljande roll men med kundkontakt eller Affärsutvecklingsansvarig.
Utbildningen består av två dagar samt individuell coachning.
Målet med utbildningen är att du får en sälj- och affärsteoretisk plattform anpassad till dagens köpbeteenden och digitalt informationsdrivna beslutsprocesser.
Du kommer att få de konkreta verktygen och metoderna som behövs för att initiera och utveckla starka affärsrelationer.
En säljutbildning är avgörande för alla som har kundkontakt eftersom det ger dem de färdigheter, kunskaper och förtroende som behövs för att utmärka sig på ett konkurrensutsatt område, anpassa sig till förändrade marknadsförhållanden och i slutändan uppnå bättre resultat för sig själva och deras organisation.
Personer med försäljningsansvar som kontinuerligt förbättrar sina färdigheter och kunskaper genom säljutbildningar har mycket större sannolikhet att uppnå och överträffa sina säljmål.
Utbildning i affärsmannaskap – innehåll:
Dag 1
- Framtidens försäljning
- AI i säljarbetet
- Säljarbetets resultatfaktorer
- Effektiv kund- och prospektsegmentering
- Målstyrning, planering och personlig
effektivitet - Hög sälj- och affärskvalitet
- Säljprocessen och kundens beslutsprocess
- Val av rätt säljstrategi
- Maktbasbearbetning och Sales Account Planning
- Säljpsykologi och personprofilanalys
Dag 2
- Relationsresan – att strukturerat bygga långsiktiga kundrelationer
- Kontakt- och bearbetningsstrategier
- Social selling – strategi och taktik
- Kundmötet
- Behovsteori
- Argumentationsteori
- Invändnings- och avslutsteori
- Hur man driver ett framgångsrikt kundmöte digitalt